Det är mycket nu

Nu har det gått så där lång tid och jag har inte bloggat igen. Men har haft fullt upp med att vara arbetslös vettni! Nej, skämt och sido, idag har jag anmält mig arbetslös och det känns väl...sådär. Jag trodde verkligen att jag skulle må skit att inte ha nåt jobb (okej, jag kanske inte ska ta ut vinsten i förskott, men ändå), men jag tycker att det är helt ok. Ni som känner mig vet att jag är en av de mest rastlösa personer som finns. Så om ett par dagar klättrar jag väl på väggarna här hemma. Typ som Spindelmannen fast värre. 

Spenderade helgen i Göteborg och det var helt underbart bra och svinigt roligt! Kanske två lite olika beskrivningar, men ja, det var typ så det var. Två konserter hanns med. Tre kvällar med öl. Tre kvällar på Rockbaren. Jag fick lära mig lyssna på heavy metal som säger att "the gods made heavy metal and they saw that it was good". Jag har skrämt livet ur ytterligare en katt bara genom att helt enkelt finnas till. Åt pizza och fick se hur finaste Anna och Josefin och deras småkissar Mandel och Strumpan bodde. Jag simmade 1000 meter och övervann (nästan) min skräck för att hoppa från badhusets hopptorn. Så himla synd att det inte var öppet. Verkligen. Jag fick uppleva klassiskt Göteborgsväder, d.v.s. regn i dess olika former. (Varför vill jag egentligen flytta dit är ju frågan?). Socialt arbetade på Rockbaren i tre kvällar och jag fick dessutom ett telefonnr till en socialförvaltning i Göteborg...så nu jäklar! Här ska fås ett jobb! Tänk så mycket som kan uträttas under ölpåverkan. Apropå öl, en ölprovning hanns också med. Det var lite...annorlunda, men sjukt roligt och ja, värden han var nog nörden nr 1. Jag menar nörd i en otroligt positiv bemärkelse eftersom han kunde allt om allt...typ! Så sjukt smart! Till skillnad mot vad jag är idag. Tror denna helg slet lite granna på mig. Men det var det totalvärt!



I morgon drar jag vidare mot nya jaktmarker! Åker och hälsar på pappa för att detoxa och träna järnet i några dagar, sedan blir det till att utforska Uppsalas nattliv till helgen. Spännande minsann!



Jag tar så dåligt med bilder nu. Kameran ligger och dammar mest hela tiden. Därför en massa gamla bilder. Dåligt av mig.

Apropå dåliga saker. I torsdags gick min morfar bort. Det var inte direkt oväntat, men lika tråkigt för det. 100 år hann han ju bli så nog har en levt ett långt och rikt liv. Men nu får han äntligen frid och träffa sin Waldy igen. Älskade fina morfar, du kommer alltid finnas i mitt hjärta.


Mamma, morfar och jag på hans 100-årsdag den 20 juli i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0