Magkatarr

Om två veckor är jag arbetslös (för första gången i mitt liv faktiskt) och jag har som sig bör kollat på x antal platsannonser på Arbetsförmedlingens hemsida. Det jag undrar är hur arbetsgivare ska få tag på dessa personer som uppfyller alla krav...och finns dessa personer så är jag absolut rökt!

"Som person är du drivkraftig och får saker gjorda individuellt likväl som i samverkan med andra. Det kräver att du är lyhörd samt att du har förmåga att motivera dina kolleger. Det är av stor vikt att du har en positiv människosyn. det innebär att du både kan och vill lyfta fram förmågor hos alla du möter och samverkar med i ditt arbete. För att trivas hos oss ska du tycka om utmaningar och vara initiativrik, flexibel, engagerad och ansvarstagande."

"KVALIFIKATIONER
Socionomexamen.
Relevant påbyggnadsutbildning inom området är meriterande.
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom området barn och unga."


"KVALIFIKATIONER
För arbetet krävs god samarbetsförmåga, lyhördhet och förmåga att se möjligheter hos den enskilda individen. Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av arbete med myndighetsutövning och dokumenterad erfarenhet av arbete med målgruppen. Du bör vara väl förtrogen med lagstiftningen och dess tillämpning inom socialtjänstens område samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift."


Hmm...inte konstigt att man ibland känner sig nedslagen i skoskaften. Men! Har hittat ett jobb som jag verkligen ska söka och som jag känner att "Ja! Det här kan jag ju faktiskt få!".

Nu ska jag försöka få min mage på lite bättre humör...förmodligen genom att sluta med LCHF. Eller med kaffe. Eller sluta oroa mig över framtiden så mycket.

Arrividerci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0