Den bjur jag på!

Ibland alltså. Ibland överträffar jag mig själv. Ringde till telefonbanken för en stund sen för att spärra en mottagare som tagit ut pengar efter att jag varit i Spanien. Så här lät det ungefär i korthet.

Jag: "Det är ett uttag den 22 juli, kan det spärras via er så att den mottagaren inte kan ta några mer pengar?"
Telefonbankskillen: "Men det är ju en insättning."
Awkward silence. Hysteriskt skratt från min sida och sen
Jag: "Hahaha ja men det är det ju. Tack så mycket, hej då."
Medan jag hör hur han (och förmodligen hans kollegor) fått sig ett gott skratt idag. Den bjur jag på!

Jag undrar hur mycket konstiga saker folk som sitter i sådana här telefonbanker får höra. Det borde nästan vara så att de borde fundera på att ge ut en bok med dråpliga ärenden som slutat som detta. Skulle nog vara mycket underhållande tror jag. Då skulle man kunna skratta åt mig och andra vimsiga stollar som inte vet vad som är upp, ner eller något annat håll för den delen heller.

Mulet väder idag = jag har inte varit ute och gått p.g.a. överhängande risk för regn. Fail. Jag hade ju en good thing going on här. Men men, kanske blir en tur i skogen med Ahlin-Sundqvist sen istället. :) Motion motion motion!

I alla fall så kan jag ju berätta att jag idag upptäckte att
- 7 cm på måttbandet sen starten av LCHF för 11 veckor sen
- 2 kg

Hade nog hoppats på lite mer, men tydligen inte. Kämpar på, men det är inte lätt alltså. :/

På tal om all mat...dags för lunch! Renskav eller lax...mums either way! :)



(Och nu har jag tydligen blivit en sån som skriver om mat. Förlåt. Jag ska bättra mig!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0