Si vis amari, ama

Jag bjuder på några dikter som jag skrev under år 2005. Dessa dikter passar på ett eller annat sätt in på hur jag har känt idag och hur jag känner just nu, och vad som  har hänt under det senaste dygnet.


Jag längtar mig till döds snart.
Kärlek, kan du inte komma nu?
För jag behöver dig jättejättemycket

Hör mitt hjärtas slag
Hör mitt hjärtas skrik

Känn

jag behöver kärlek nu.

-------------------------

Vågorna av ensamhet
sköjer över mig
likt kalla havsvågor
som kraschar mot hällarna

Den ljumma brisen av dig
lämnade mig för länge sen

Och inte kommer den tillbaka, nej,
endast nordanvindar blåser mitt hav

Kalla nordanvindar
och vågor av ensamhet
som likt kalla havsvågor kraschar mot hällarna

---------------------------

Våra fingertoppar möts,
nuddar försiktigt vid varandra
Osäkert, som om vi inte visste vad vi kände

Men så kommer känslan,
liksom smygande
och sakta, sakta
börjar fjärilarna att flyga någonstans i magtrakten


Och jag tvivlar inte längre på att det är dig
och
bara dig jag vill ha

-----------------------------

och medan jag dammsuger tänker jag på hur det skulle ha varit om du varit här nu.
om jag bara hade tagit steget, tagit klivet, vågat säga dom där orden, rört vid dig
(bara jag hade gjort något!!!)

och medan jag dammsuger välter jag en blomkruka
och tänker på hur det skulle ha varit om det var du o jag.

för jag kommer ihåg när ulla sa att det var bra att dom köpt en sån bred säng (för där skulle ju du o jag ha sovit)

och medan jag dammsuger flyger tankarna iväg och jag tänker på oss, vi som aldrig fanns.



Kärleken fanns och försvann.
Maria och Niklas var i Brasilien och åkte idag.
Igor kommer till Sverige i juni. Det är alltid nåt att glädjas över.
Men jag får inte se The Used på Pier Pressure, fail fail fail.


EPIC FAIL idag. EPIC FAIL på mitt liv just nu.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag saknar dig med! <3 När kommer du hem?

2010-05-15 @ 10:51:27
URL: http://racinghibiscus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0