Detta har jag lärt mig

I like to write and I'm fucking good at it. Så är det. Jag har de senaste dagarna tänkt tillbaka på de tre senaste åren, socionomåren. Ibland har det varit riktigt jävla tråkigt och ibland så himmelens kul. jag tänlte på den tiden då jag faktiskt övervägde att sluta på socionom och bli journalist. För som sagt; I like to write and I'm fucking good at it. Jag undrar vad det var som egentligen fick mig att inte välja den vägen i slutändan. Jag sitter ändå här på socionomprogrammet i Örebro och pustar och frustar för att min uppsats aldrig blir klar. Fast man kan ju ha det sämre än att sitta i Brasilien och klaga på uppsatsen. :)

Det börjar närma sig sitt slut för denna gången i Brasilien och endast Gud kan veta om jag kommer hit igen. Who knows? Jag har haft det sjukt roligt ibland och förbannat tråkigt också. Jag har fått umgås med en massa underbara personer, framförallt Pedro och Igor. Jag har lärt mig mycket om mig själv på den här resan, mycket om förhållande, mycket om icke-förhållanden, mycket om att kommunicera, mycket om vilka som verkligen är mina vänner, vilka som verkligen bryr sig, mycket om att skriva en uppsats, mycket om att livet är så mycket mer än att plugga, jobba och bråka. Jag har lärt mig att vänta, mycket tålmodigt, jag har lärt mig att missförstånd aldrig är bra, jag har lärt mig att den brasilianska mentaliteten är annorlunda än den svenska och att det faktiskt går att klara sig utan saltlakrits. Det jag har satt högst upp på min "vad-jag-har-lärt-mig-i-Brasilien"-lista är att släppa taget, våga låta någon gå och ändå kunna älska den personen. Det gör ont i hjärtat, men jag vet att om det är menat att det ska vara han och jag en dag så blir det så. Blir det inte han och jag så får det gå ändå, men jag har bara så svårt att se det just nu.


Och glöm aldrig:

Life is what's happening to you when you're busy making other plans.
- John Lennon


Puss på er sötnosar.
Beijos queridos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0