Om att gå vilse och att komma över telefonfobi (kanske)...

Ibland är det ganska tråkigt att skriva C-uppsats. Typ som när man inte får träffa den man tycker om och som man har sett fram emot hela förmiddagen. Eller det kanske i och för sig inte har med själva C-uppsatsen att göra egentligen. I och för sig. Det ska bli rätt skönt att byta miljö i morgon. Det är inte det lättaste att bo hemma hos Igor alltså. Hans moster är lite...speciell så att säga. Jag borde göra en massa saker, men fan alltså, det är jobbigt att ta tag i det. Ska i alla fall försöka specificera mig mer än vad jag har gjort. Jag pratade med den amerikanske professorn från UNIESP (ett universitet här i SP) som jag fått kontakt med igår och han verkar riktigt vettig. Han påminner mig fruktansvärt mycket om en lärare jag hade för 2 (?) år sen. Håret åt alla håll, halvsunkig skjorta och jeans. Urban med andra ord. I alla fall så gav han (Cliff) mig en del tips och telefonnummer. Som jag borde ringa. Som jag har svårt att göra. OMG I hate to make phone calls. Jag har nog telefonfobi. Jag tycker verkligen att det är skitjobbigt. Jag blir alltid så sjukligt nervös. Jag förstår egentligen inte varför eftersom det bara är att slå några siffror, trycka på "ring" och säga nåt bra. Men det är väl just det där med att säga nåt bra som är svårt för mig. Nog om min telefonfobi. Mer om det faktum att Maria kommer och hälsar på mig snart! Wihooooo! :D 1a maj kommer hon och Niklas hit och stannar tll den 14e. :) Ska bli riktigt roligt!

Mitt lokalsinne är nog inte det bästa tror jag. Konstaterade det igår när jag gick vilse två ggr. Hahaha. Den första gången jag gick vilse hade jag nog en temporär hjärnskada. På riktigt. Jag visste att jag skulle gå till Igors jobb, men ändå gick jag till Larissas. Stupid! Den andra gången lyssnade jag nog inte ordentligt. Som vanligt med andra ord. Fast mitt minne är inte det bästa faktiskt. Hehe.

Och nu har jag snart lyckats äta upp min godispåse från Sverige också. Som jag köpte för en vecka sen. Man, I'm bad at this. Better get down to business now. Jag har som sagt en del att göra...

Tchau tchau, até logo!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jadu ibland undrar jag också!



Det är fan skitjobbigt att ringa massa nummer man inte känner osv. Jag har tom problem att ringa till vårdcentralen haha

2010-04-09 @ 18:42:06
URL: http://racinghibiscus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0