When your heart stops beating

Den här helgen har ägnats åt alldeles för mycket ätande. Min mamma fyllde 60 i torsdags och då begav jag mig hemåt hålan. Direkt när jag kom till stan så gick vi till en restaurang och åt födelsedagsmiddag bestående av att glufsa i sig B&W, klyftpotatis och en massa pommes, samt berätta om Brasilien, det riktiga Brasilien. Min mamma blev minst sagt chockad och önskade att jag hade hittat "någon Anders från Arboga" . När jag förklarat lite närmare lugnade hon ner sig och Garvis började att skandera uttrycket "Är du ny (paus) kär?" (som sen fortsatte hela helgen). Efter att sen ha sett en dokumentär om São Paulo som där förklarades som världens farligaste stad ville min mamma absolut att Han ska komma hit nästa gång, och inte bara därför, hon måste ju kolla om han är "good enough for her daughter" så att säga. Helgen har sedan gått i kärlekens och matens tecken. Och skrikens. Hahaha. Mitt kusinbarn Elin har lungor för två vuxna personer skulle jag tro. Hur den ungen orkar skrika så mycket är för mig ett mysterium. Tyst och lugnt är det nu i alla fall när jag fått skjuts hem av hennes kära mamma och resten av familjen.

Begav mig sedan till Willys för att storhandla. Jag lyckades inte dra med mig Malin eller Emelie (jag förstår dem totalt), men väl inne på affären träffar jag Maria och Nillle. Och sedan resten av Falungänget när de febrilt står och vinkar åt mig. Jag såg ingenting, att välja flingor är väldigt viktigt för mig sörrni! Det kändes lite pinsamt när jag efter ungefär en kvart märker att de vinkar till mig. Ehrm. Mina kinder matchade tomaterna i min varukorg. Minst sagt.

Jag har också hunnit med att plugga - i förväg t o m! Jag har läst kapitlen tills i morgon och på tisdag. Tjoho! Grattis! Ni som känner mig vet att jag läser kapitlen ungefär ett halvår efter vi har haft föreläsning (om jag ens läser dem innan vi har tenta. Nu brukar ju inte tentan ligga ett halvår efter en föreläsning, men men, ni förstår poängen I guess. Haha). Och det där var världens längsta utläggning om...ja, vad var det egentligen en utläggning om? Haha.

TRÄNA. I morgon ska det ske! Jag längtar redan...!

Musiktips! +44 (Plus 44) Det påminner mig så mycket om Brasilien. De får mig att längta, älska och härda ut. Jag kommer lyssna sönder den här skivan. För det är långt kvar till juni.

<3


Kommentarer
Postat av: Jossan

Juni?! Ska ni ses i (paus) juni!? :D

2009-03-09 @ 12:07:50
URL: http://josefinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0