Borde du sitta här Gabriella?

Svaret på den frågan är förmodligen ett rungande "nej". Det finns 100 miljoner andra saker som jag borde göra, men nej, jag gör inte nån av dem. Plugga är det first and foremost viktigaste just nu, men två böcker á ca 200 sidor var känns inte alltför lockande. Stressläsa är min grej alltså! Gabriella "stressläsa" Sundqvist kanske jag borde döpa om mig till?

Förresten känner jag mig riktigt stolt och osvensk eftersom jag inatt inte accepterade att utbytesstudenten i min korridor härjade loss med sina kompisar i vårt kök. 03.45 vaknade jag av att det lät som om ett jetplan flugit in i köket. Svensk som jag är låg jag i en halvtimme och försökte att inte låtsas som att nåt hänt och tänkte att "de slutar väl snart". Men icke då! Till slut fick jag nog och stapplade ut i pyjamas och allmänt sömndrucken och möttes av tre aspackade killar som hade kameran i högsta hugg. "Fan heller!" tänkte jag när jag såg kameran och undvek att vara i närheten av den. "Gabriella Gabriella I'm sorry!" sa Jerry och försökte blidka mig. "I helvete heller! Gå och lägg er för tusan! ". Hade jag velat säga. Men jag bara "yeah yeah whatever go to sleep". Och tro det eller ej, efter det så höll de käft och gick och lade sig. Jag hade kunnat haft överseende med detta om det inte varit så att det varit en ytterst omvälvande och bland en av mina värsta dagar på mkt länge. En ögonöppnande dag. Jag ska bli en ny människa. Detta är inget skitsnack och nåt som jag bara säger nu, utan nu blir det ta mig tusan förändring! Den här låten passar därför ytterst bra för mig idag, "Attention" av The Academy Is...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0