Sydamerika is the shit!

Jag är sjukt sugen på att åka till Peru nu efter informationen vi fick om våra "verksamhetsförlagda studier" (VFU) , som det numera så fint heter. Fatta häftigt att åka dit och vara där i 20 veckor. Absolutely wonderful och vilken erfarenhet sen! Nej, Peru får det allt ta och bli! Känner att Sydamerika kommer bli min hemmaarena nu. Först Brasilien i två veckor och sen Peru i 20 veckor. Coolt som fan. Jag har redan börjat kolla flygresor till Peru och hittade en till Lima (för jag antar att det är dit man flyger...?) för 8372 kr ToR. En ansökan ska fyllas i på direkt och jag och Emelie har redan bestämt att vi ska ha "spanska tisdagar" med spansk film och spanska böcker. Haha. Näe nu jäklar - Peru, here I come! Fast först República Federativa do Brasil!

 dagar kvar nu. Tjohej!

Detta är min lilla "fixalista"
- Boka flygresa - check!
- Boka tåg till och från Arlanda - check!
- Boka vandrarhem - sågottsomcheck
- Växla pengar - sågottsomcheck på den här oxå
- Souvenirer - halvcheck!
- Diverse magtabletter och skit (haha min humor är  på hööög nivå idag asså!)  - check!
- Solkräm 50 SPF - noncheck!
-
Hämta ryggsäck hos pappa - check!
- Provpackning - noncheck, men nästa vecka så!

Och känner ni er lite inspirerade av detta latinamerikanska snack så lyssna på Brittans "Circus" med spansk översättning lite längre ner i bloggen - alltid något!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vaddå vill du bli av med den??

Jag har redan införskaffat så du kanske vill spara din till en annan gång ;)

2009-02-05 @ 17:16:36
URL: http://theracinghibiscus.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Där ser man! Kan du prata spanska flytande? Eller är du som mig, kan prata alla språk när jag är full :D haha. Nerå, men jag läste faktiskt språk på gymnasiet, så några språk kan jag prata. Ibland får man ta det jag säger med en nypa salt helt enkelt, hehe ^^ Ja visst var det en klockren kommentar ang. facebook!? Du glömde en punkt på din lista: vaccination-check! Hur känns armen? ;)

2009-02-05 @ 19:56:16
URL: http://alexandravickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0