Diet dag 1

Första dagen i resten av mitt nya liv (?) har precis börjat. Avnjuter just nu soppa nr 2 för dagen. Den här var helt klart den bästa idag! God bless potatis-och purjolökssoppa! Har börjat skriva följande i min kalender för varje dag av dieten:

Frukost: Banan/hallon-shake 110 kcal
Fm: Blåbärsbar 200 kcal
Lunch: Thaisoppa 100 kcal
Em: Toffeebar 200 kcal
Middag: Potatis-och purjolökssoppa 109 kcal
Kväll: (Inget än så länge, kanske en gurkbit om jag får ett plötsligt craving av att tugga.)

samt

Dagens motion: Promenad 50 min + yoga (har inte gjort än, men det kommer!)

Det är helt sjukt egentligen att det är tugga som är det största problemet för mig. Jag måste få tugga annars blir jag inte mätt. Man trodde liksom inte att det skulle ha så stor betydelse, men redan efter knappt första dagen så känner jag ett väldigt starkt behov att tugga. Och om jag blir lycklig när jag får göra det! Thank God for bars! 

Annars har jag mest suttit och tänkt på när jag får äta igen (man blir fan helt störd av att dieta). Och försökt att plugga. Det har gått så där. Men jag är i alla fall klar med första delen av tentan. Applause!

Invägningsvikt: 62 (!) kg
Målvikt: 55 kg (In my dreams, men det gäller att sikta högt för att inte bli besviken! Typ.)



Kommentarer
Postat av: Jossan

Wow! Har du flera smaker på dina barer? Vilken lyx!!!

2008-09-22 @ 20:33:00
URL: http://josefinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0