Måndagar = nya möjligheter? Hell no!

Den människan som sa till mig att måndagar är bra för då är det "en ny vecka med nya möjligheter" borde skjutas. Den här dan har bara gått fel. Först ringde jag för att säga upp min hemtelefon, men com hem bara kopplade bort mig hela tiden. >.< Det sög ju. Sen tänkte jag; "Näe nu går jag en liten promenad för o rensa skallen innan lunch" o då när jag kommer tillbaka så har nån haft igen dörren som jag hade lagt en sko emellan. Alltså, let me explain. Dörren till min korridor har ett automatiskt lås (som inte alltid fungerar, men det är en annan historia). Iaf så brukar jag ibland inte ta me mig nycklar ut utan lägga dom inne i korridoren eftersom det är "såååå jobbigt att ha me sig dom". Så gjorde jag även denna gången. Grejen var bara att när jag kom tillbaka va dörrjäveln stängd o låst. Jag tänkte då den smarta idén att ringa på hos mina fem grannar. Nån av dom måste ju liksom va hemma. Men icke då. Så där stod jag. Utelåst från min egen korridor. Jag fick då ytterligare en briljant idé bestående av att jag med hjälp av först min arm (som för övrigt fastnade i brevlådan), ett reklamblad o sen en pinne försöka peta till mig mina nycklar. Det enda jag lyckades me va att ha ner nycklarna på golvet istället. Så jävla intelligent. Sen gick jag till ÖBO:s kontor för o kolla om det va öppet, men icke då. Jag försökte även få upp mitt vädringsfönster för att på så sätt kunna öppna mitt stora fönster o hoppa in. Även fast jag bor på bottenvåningen va jag för kort för att nå upp till fönstret. Det va lite pinsamt. Till slut så gick jag iaf till min toksjuka vän Narin. Jag fick låna hennes telefon o fick genom en kompis tag i min grannes nummer (eftersom jag själv inte hade me mig mobilen. Ytterligare en mkt intelligent grej.) Cyklandes kom min kära granne Daniel o låste upp till mig även fast han egentligen va i skolan o började om fem minuter. Det kan man kalla en räddare i nöden! Tack Daniel! Du är bäst!  Det värsta va ändå när jag kom in i korridoren o vem får jag inte se i köket om inte vår alldeles egen utbytesstudent från Kina. Crap. Han har suttit där inne o ugglat på sitt rum medan jag har stått där ute i entrén i ren desperation o ringt på alla dörrar x antal ggr. Jävla kines.


Nu när jag har fått ur mig allt detta kan väl alla som säger att måndagar är den bästa dan på veckan vara så vänliga o knipa igen sin lilla mun? Snälla.


Kommentarer
Postat av: Bea

Näe :P Stackars dig HaHa trölig utbytesstudent ni har... KRAM

2008-05-26 @ 16:13:08
URL: http://msmoonlight.spaces.live.com/
Postat av: Emelie

Jävla kines, jag skrattar så jag ligger dubbelvikt...

2008-06-01 @ 04:00:45
URL: http://www.ljuvajuveler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0