IKEA - road trip

Den här dagen (eller rättare sagt gårdagen) var en mkt konstig dag. Den började med en joggingrunda i skogen för min del och fortsatte med kommunikationsövningar på universitetet. Planen var att jag, Miia och Daniel skulle åka till IKEA för att shoppa loss o fixa vår korridor. Planen gick väl så där. Eller ja, vi har ju lyckats få det hyfsat mysigt nu, men resan dit va inte så trevlig. Den började med att vi 3 minuter innan bussen går kommer på att vi kanske ska skynda oss. Vi hinner. Nästan. Vi springer mot bussen, men busschaffisen (som uppenbarligen såg att vi skulle me) stannade inte. Då blev jag lite sur. Men det gick en buss tio minuter senare så vi sätter oss och chillar lite vid busshållplatsen. Bussen kommer och vi tar fram våra busskort. Då kommer Daniel på att han har glömt sin plånbok hemma. xD Bara att vända om. Jag och Miia va så där måttligt roade av denna händelse. Killar alltså.... suck. Vi tänker att vi har ju en stund på oss tills nästa buss kommer så vi passar på att mäta fönstren och sofforna i allrummet. När vi har gjort det kommer vi på att det nog är dags att gå tillbaka mot bussen. Då ser vi när vi kommer under bron vid Tybble att ja jävlar, där kommer ju bussen. xD Bara att springa igen. Jag och Daniel tänker att vi kommer missa bussen igen så vi stannar och viker oss dubbla av skratt. Men bussen står kvar så Miia ropar till oss att skynda oss och vi börjar springa igen och tro det eller ej så hinner vi faktiskt dit!  Hade vi missat den bussen så vet jag inte om jag hade skrattat eller gråtit. I alla fall så tar vi oss till Våghustorget för att byta till "IKEA-bussen" som går mot Mosås. Problemet är bara att det tog en väldans lång tid eftersom det var 800 andra som skulle åka med bussen (inte riktigt, jag överdrev bara lite där). När vi har kommit typ halvvägs med bussen så känns det inte riktigt rätt. Vi kommer in i ett bostadsområde på landet. Hrm. Vi skulle ha tagit bussen från andra hållet. Inte nog med det! Busschaffisen blir skitsur och stannar bussen och börjar gorma att det är nån som trycker på stopp-knappen hela tiden. Han börjar skälla på oss alla i bussen och ingen av oss säger nåt. Då ringer han nån som säger att kasta ut dom som plingar och låt dom gå till stan. xD Alltså det här är helt sinnessjukt. Till slut så åker vi och ingen vågar ens titta på stopp-knappen mer. Kanske kan vi hoppa av i farten? tänkte nog många. Sista biten till IKEA så kör han sjukt fort. Måste vara p g a all ilska han har inom sig. Jag föreslog en "anger management course". Jag tror inte att det skulle vara särskilt populärt så jag viskade det lite till Miia och Daniel istället. Vi orkade inte med denna konstiga busschaffis så vi gick av vid Marieberg och gick till ONOFF där jag finally! har fått en lånedator! Min dator verkar dock vara färdig och ska bara skickas iväg till butiken igen vilket kan ta en vecka eller två. Suck. Dom har bytt ut moderkortet vilket betyder att allt som jag hade på datorn är gone gone gone.  >.<  Det känns ju inte alltför roligt om jag ska vara ärlig.
Väl inne på IKEA gick det bra. Dock var vi väldigt trötta och hungriga allihopa.  Bussturen hem var nog högst intressant för våra medpassagerare då Daniel kånkade på ett två meter långt paket innehållande en bokhylla; jag och Miia med en varsin stor IKEA-kasse fylld med grejer plus en back med två blommor och en lampa. xD Jag skulle ha skrattat.

20.40 tror jag att vi var hemma på Tybblegatan igen. Efter fyra och en halv timme på väg till, från och varandet på IKEA kändes det som att vi var rätt nöjda. Dock var vi tvungna att fixa lite i korren innan vi la oss. Jag sa go natt till Miia och Daniel för ca 2 timmar sen. Ooops. Kanske dags att sova nu? Ett pre-besök hos tatueraren och jobbintervju väntar i morron. :S  Nervös?  Javisst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0