Jag undrar vad framtiden har i sitt sköte

Jag funderar om framtiden, min utbildning o mitt blivande yrke. Är det här verkligen rätt för mig? Just nu känns det inte som det. Kanske beror det på att jag inte fattar nåt av det jag skriver om på hemtentan. Eller är det helt enkelt inte rätt för mig? Jag brinner inte alls lika starkt för detta som vissa andra i klassen. Är det därför som jag inte har pluggat så mkt den här terminen? Är jag inte tillräckligt motiverad?

Jag kanske borde följa min dröm o bli journalist? Men att bli journalist kräver så mkt mer. Du måste ha det där lilla extra så att du står ut från mängden. O det om nåt yrke måste man vara på hugget för annars tar nån annan det man nyss hade framför näsan. O är jag en sån person? Kan jag kanske bli en sån person? Men vill jag verkligen bli så?

Det här känns inte bra. Den här sommaren måste jag verkligen fundera på vad jag egentligen vill me mig, kärleken, karriären, mitt liv. Kan man verkligen älska nån som är så långt borta? O är jag tillräckligt dedikerad för att fullfölja min utbildning?

Jag tror det är dags att hemtentan får vila för idag. Jag känner inte alls för att göra detta nu. 924 ord har jag lyckats trolla fram. Totalt. Inte bara idag alltså. 


Go natt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0