Jag tror jag håller på att gräva ner mig

Jag är en riktig liten härmapa så jag gör precis som kära Emelie gjorde på sin blogg, nämligen citerade allas våran Jossans dikt. När jag ändå håller på kan jag ju citera Emelies oxå, eftersom det va hon som började me detta diktskrivande till vår ljuvliga studiegrupp. =)



Tillägnad Gabriella
Gabriella den ödmjuka och snälla,
för henne verkar bara Millencollin gälla.
Hennes ögon lyser som en vacker pepparkaka,
lyllos den pojke som på henne får smaka.
För smakar hennes haka kaka,
så behöver ingen någonsin mera baka.

- Emelie


Tillägnad Gabriella
Tänk Gabi, det är verkligen din förtjänst
att jag behåller min enorma spänst (obs, ironi)
Ditt go, ditt pepp, din träningsvilja
får mig att nästan inte kunna skilja
på normalitet
och vetgirighet
Våra promenader är väl lite av terapi
klockan sju på morgonen avhandlar vi allt från kärlek till anorexi
Vad skulle jag göra utan ditt härliga leende?
Det får mig att se livet som ett gladare skeende

- Jossan



Ni är helt underbara!  Jag är så glad att jag har fått träffa er!  <3

Tack för detta!
  Det behövdes. Jag känner mig som en liten, rädd flicka som går genom den stora, läskiga skogen alldeles, alldeles ensam. Jag vet varken ut eller in, bak eller fram. Jag vet inte vem som är jag o jag blir alltid lika överraskad när jag ser mig själv i spegeln, för det där kan väl inte vara jag?


Det är nog dags att sova nu för jag saknar dig alldeles för mkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0