Typiskt svenskt?

EFTERLYSNING!

Tips på typiskt svenska saker mottages tacksamt! Det är ju så att jag och min kära vän Maria (från Kristinehamn ska tilläggas eftersom det finns ett antal Marior i min bekantskapskrets) i februari, som ingen kan ha undgått, ska åka till Brasilien.  =D Tjoho! Jag har då lovat att ta med typiskt svenska saker, typ godis och jag vet inte, kanske snus. Är det en dålig idé? Pedros pappa trodde ju att saltlakrits-godisarna som jag skickade var knark så vad ska dom tro om snus? Hahaha.  Apropå Brasilien så bokade jag och Maria (nästan) resan igår. Men vi ändrade oss i sista stund för att kolla upp lite mer grejer. Haha. Vi är så jäklarns nojiga! Har i alla fall bokat tid för vaccinering idag. Den 5/1 ska jag vaccineras mot hepatit A och B samt ev. gula febern. Men det är väl lika bra att ta allt på en gång. Närmare 700 spänn kommer det nog gå på. Usch usch usch. Studentrabatt 10% hade dom i alla fall! Alltid nåt ju. =)

Jävla Fejjan funkar ju inte på den här datorn! Jag blir arg! Vad ska jag nu ta mig till? Inte ett enda besök på två veckor, huuuuur ska jag klara mig?! Gaaah!  

Jag måste ju ha nåt problem med mat. Helt seriöst. Jag tänker konstant på vad jag äter, hur mkt jag stoppar i mig, hur mkt jag rör mig och gör av med, hur många steg jag går varje dag, vad jag tränar, vad det är i maten. Och ändå kan jag i andra sekunden vräka i mig godis och allt vad sött heter. Igår blev det sjukt mkt juleskum hos Maria. Jag mår illa bara jag tänker på det. Vem ska man prata med? Och hur ska jag sluta att hålla på så här? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Hjälp.

Kommentarer
Postat av: Yäyä

Messmör, kalles kaviar, annas pepparkakor, Dalahäst.



Och when in doubt, kolla in http://www.northerner.com

Den är guld värd när man bor utomlands och vill få tag på svensk mat och godis.

2009-01-09 @ 20:38:37
URL: http://excentrique.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0