Lusse bullar och peppar kakor

Det verkar ibland som att jag tror att bara för att jag tränar kan jag proppa i mig hur jävla mkt som helst. Detta är inte fallet. Det är ju tack vare att jag inte gör sådana här "spontana" grejer (eller ja, spontan och spontan, vi har planerat den här kväll i x antal dagar, men men...) som jag lyckas maintaina (nytt verb i svenskan?) min lovely vikt (or not). Det känns fan som om jag skulle vara gravid nu. Inte för att jag vet hur det är att vara gravid, men man kan ju låtsas. Hur som helst har jag tryckt i mig följande sen jag kom hem till Maria: 1 ägg, 2 dl vaniljyoghurt, 1 dubbelmacka, 2 lussebullar (jag var ju tvungen att ta en av mina och en av Lovisas så klart!), 78 pepparkakor (okej, kanske inte 78, men typ 7, även här måste Lovisas pepparkakor smakas = mkt godare än mina för övrigt!), 1 clementin, 8 valnötter, 3 glas julmust, glögg med tillhörade russin- och mandelblanding (vilket i princip betyder att jag tar en halv kopp glögg och resten russin och mandel. Typ.) och... näe, det var nog det faktiskt. Kors i taket, Gabriella, vilken tur att du åt så lite! Känner du dig inte lite småhungrig nu? Jo, jag tänkte väl det, en gröttallrik skulle väl sitta fint nu?!

Suck.

Särskrivningar måste vara det värsta som finns! Alltså jag tål verkligen inte folk som särskriver! Okej, de kanske inte kan hjälpa det, men va fan, gå en kurs! Jag får utslag varenda gång jag ser en särskrivning (sär skrivning för övrigt). Jag trodde faktiskt att jag skulle få slippa se särskrivningar när jag började på universitet, för på något vis har jag fått för mig att de som går universitet faktiskt har någon form av intelligens, men icke! Läste en uppsats häromdan och minsann, där hade de särskrivit "genus perspektiv". Jaha, va trevligt att han (hon?) har ett eget perspektiv, finns det någon mer litteratur av denne intressante "genus" så skulle jag gärna vilja läsa det! Alltså seriöst. Jag dööör. Skärpning svenska folket! Och framför allt Örebros studenter!


Jag är en snäll människa egentligen. Jag lovar.

<3!

Kommentarer
Postat av: Jose fin

hahah! Jag hatar också sär skrivningar. Det är skit störande men vad jag däremot inte hatar är personerna som gör dom. Det är inte doms fel att dom inte kan stava utan det är skol fröknarnas fel att dom inte fick lära sej det. Och så är det Amerikas fel.

Tack för i kväll. Det var jätte trevligt. Hoppas du inte blev på körd påväg hem. Det hade varit jätte dumt. Hej då.

2008-12-09 @ 23:17:42
URL: http://josefinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0