Das ist ja sehr spannend!

OMG! Det mest spännande hände mig och mamma när vi var på Maxi idag. Notera att Kristinehamn består av en stad på 23 000 invånare (hela kommunen) och att det allt som oftast inte händer nåt här. Anyways, vi gick i godan ro på Maxi idag (vilket för övrigt är 1 av 2 stormarknader här i den stora staden) och vips så är det nån som skriker ut i högtalaren på både svenska och engelska att byggnaden måste utrymmas p g a brand. WOW! Alla rusar mot utgången. För övrigt så öppnade dom inte nödutgångarna, vilket jag finner väldigt konstigt då detta väl var ett sådant tillfälle av nöd, eller? När vi kom ut så stod halva Kristinehamn där (give or take) och glodde. Hur fasen ska brandkåren komma fram om alla som varit inne på Maxi står framför ingången och glor? Svaret vet jag ej för jag och mor avvek ganska snabbt från platsen.

Så. Det var min spännande dag i Kristinehamn. Jag slår vad om att det står på NKP:s (Nya Kristinehamnsposten (jag har alltid undrat om det finns någon gammal för övrigt)) framsida i morgon.  

Hjälp, jag ska vara här i 2 veckor.
Vad ska jag ta mig till?

Kommentarer
Postat av: Narin

Märk väl att denna stora katastrof kommer att pryda Kristinehamnspostens framsida i veckor framåt XD

2008-12-21 @ 23:20:12
URL: http://narin.blogg.se/
Postat av: MariaH

Kommer du att hinna bli less på å vara hemma menar du?

2008-12-22 @ 12:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0