Jag älskar att ha träningsvärk

Känner mig lite seg i skallen efter en liten tupplur. Hmm. En liten ja. Eller inte. Jag somnade väl vid halv fem, kvart i fem. Det onda i huvet har släppt lite iaf. Men jag är lite trött på att det regnar fortfarande. Min enda helt lediga dag den här veckan o så regnar det. Suck. STOPP! Inget väder i den här bloggen! STOPP! Det är bara att acceptera att det regnar o vara nöjd me det. O det skulle jag vara om det inte va så att jag ville gå på utejympan idag. Känns inte som nån höjdare o gå på den efter att det öst ner regn hela dagen. Näe nu får det ta mej tusan va slut på regnklagandet!

Idag har jag varit ytterst huslig av mig; dammsugit hela huset, diskat, städat badrummen, fryst ner bär o läst. En ganska så trevlig dag om jag ska va ärlig. Det är liksom skönt o bara stöka omkring lite o göra lite allmän nytta. O jag är själv hemma. Det är inte ofta det händer, men dom ögonblicken tar jag minsann hand om.

Apropå o träna så va jag igår på Skivstång/kondition 75 min på F&S. Ajajaj. Träningsvärk idag. Men ack så skönt det är! Jag älskar verkligen att ha träningsvärk. Känslan av att ha använt kroppen så till den grad att det dagen efter gör ont i den får mig att nästan bli hög. Jag behöver inga droger eller sprit, det jag behöver är att få träna. O helst varje dag. Ge mig endorfiner! Ge mig det o jag är nöjd. 
Ja, jag är en träningsnörd o det står jag för. Lika mkt som jag är en Millencolin-nörd. O lika mkt som jag kommer fortsätta att tjata om det jag stoppar i mig. Mat + träning går liksom hand i hand. Det bara är så. O jag + träning + mat går verkligen hand i hand. Vi har en sorts trekant kan man säga. O jag njuter fullt ut av den. Det ska ni veta. 

Jag längtar efter den där sista minuten-resan nu. So desperately.

Arrividerci vänner! Kärlek till er alla!

Er mest tillgivna

Gabriella.

Kommentarer
Postat av: jossan

haha... du är rolig.. "er mest tillgivna"

jag längtar också efter den där sista minuten!

får jag va med på er trekant så bildar vi ett gangbang? B-)

2008-08-08 @ 14:31:01
Postat av: Bea

Ah, det börjar hända grejer här på bloggen yes Men mer färg och prickar a la Gabi behövs!!! KRAM

2008-08-08 @ 19:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0