Det är faktiskt gott med vindruvor (men jag vill mkt hellre träna)

Jag känner att det kanske är dags för mig att blogga igen. Blir ju inte så jätteofta nu även fast jag har haft jättemkt tid till o göra det (ledig i tre dagar har jag varit). Men det är konstigt det där för när man är ledig som jag är nu då gör man inte ett skit, men när man går i skolan, jobbar etc ja, då har man fullspäckat schema. Det är oftast dom dagarna jag får mest saker gjorda. Jag kommer knappt ihåg va jag har gjort dom här dagarna jag har varit ledig. Jag börjar allt bli gammal o senil. Ajajaj, det är illa vid knappa 22 års ålder.

Igår va det tänkt att jag, Malin, Emelie o Jossan skulle gå på fotboll tillsammans (ja ni läste rätt, fotboll) eftersom det va ÖSK-Djurgårn på Behrn Arena. När vi kom dit mötte vi Maria o även en kompis till Jossan o då visade det sig att hon hade fått tag i sittplatser (vilket man naturligtvis inte kan tacka nej till). Då föll hela vår plan. Det va ju meningen att vi allihopa skulle stå o skrika tillsammans me Djurgårdsklacken tills vi inte hade några röster kvar. Det va bara att traska mot biljettluckan som var "runt hörnet" - runt hörnet my ass! - det tog fanimej en kvart o gå dit (okej, kanske inte riktigt, men nästan). När vi väl va där upptäckte vi väääääääääärldens längsta kö. Jag skojar inte om jag säger att den gick runt hela kortsidan på Behrn Arena o runt hörnet på denna. ALDRIG i livet att jag ställer mig i en sån kö för o se en j-la fotbollsmatch! intresserad är inte jag. Okej om det hade varit en konsert, en ishockeymatch eller en skivsignering, men inte en fobollsmatch. Där går gränsen. Dock blev jag lite besviken över att inte få uppleva min allra första fotbollsmatch. Det skulle ju bli lite roligt iaf. 
Min, Malins o Emelies plan blev då att gå till Maria för att grilla o umgås. O där hamnade vi oxå. Fast ingen grillning utan en "den-som-kan-äta-mest-popcorn-chips-vindruvor-dipp-o-ostbågar-vinner-eller-kanske-spyr-istället" -tävling. Den kändes inte så lyckad. Speciellt inte eftersom jag kände att det va nära att jag vann. >.< Fy farao. Jag kompenserar liksom att jag inte tränar me att istället äta så mkt jag orkar istället. Inte en så bra idé kanske?  Men jag tror att det här är den nya dieten, "äta så mkt att man spyr o inte vill äta det nåt mer". Det är därför jag proppar i mig alltifrån godis o kladdkaka till popcorn o ostbågar (jag som inte ens gillar ostbågar) så att jag så småningom kanske tröttnar. Usch. Nu får jag fasiken ge mig.  Det här funkar inte längre. Jag måste få träna nu! Ge mig nya benhinnor nu innan jag äter ihjäl mig! 


Snälla någon, hjälp mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0