I Sverige dricker vi 10 liter alkohol/person o år - juridikstuderande orsaken?

Hade tänkt att jag skulle dra på gymmet, men som ni ser så sitter jag än en gång här. Ska släpa mig iväg på ett pass på Friskis 18.30 iaf. *duktig* Får ta mig till gymmet i morron eller nåt. Känner att jag behöver gå dit, men inte idag. Jag orkar inte. Skulle ha tvättat oxå, men det blev inget me det idag. Jag trodde vi slutade 15, men det gjorde vi tydligen inte alls. 16 stod det på schemat. Well well, det är bara o ta't i morron istället. O plugga lär jag göra i morron oxå. Har inte läst ordentligt på hur länge som helst. Inte bra gjort.
Läste på nån hemsida, tror bestämt att det va regeringens, om att vi i Sverige dricker 10 liter alkohol/år o person. O dom som drack mest var i åldern 20-25 år. Det mesta måste ju alla juridikstuderande stå för. xD Hahaha. Studiegruppen satt o klurade på hur mkt man drack varje vecka typ o det visade sig att det inte behövde bli mer än 40 dagar/år för att uppnå den konsumtionen om man drack 5 starköl varje gång (tror jag iaf, jag är inte världsbäst på matte hahaha). Annars har dagen gått i repressionens tecken eftersom vi hade seminarium om det i eftermiddag. Det va rätt intressant då vår lärare berättar en massa "roligt" om psykopatiska socionomstudenter i Umeå o så konstaterade vi att man nog behövde ha intervjuer då man tar in folk på s k  "människovårdande" program som t ex socionom, psykolog osv. Det handlar ju liksom till stor del på vilken person man är när man har ett yrke då man själv är "arbetsverktyget".
Vilken tur att Malin pushade på mig förut. Annars har jag en känsla av att jag skulle sitta hemma istället för o åka till Friskis.

O mamma ska baka lussebullar i helgen. ^^ Jag vill oxå va me! Men det känns ändå lite onödigt o åka hem bara för det. Jag kanske kan övertala mamma om att göra det nästa helg....? :) Vore gött isf. Hehe. Lussebullar is tha shit liksom!
<3

Kommentarer
Postat av: Diana

Annars så finns det många teologer som dricker rätt bra :P

2007-11-29 @ 21:38:21
URL: http://www.metrobloggen.se/dianad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0